tennis jeugd

Jeugdtennis LTC Ouddorp

Jeugdtennis

Onze club heeft drie Smashcourtbanen waar je van 8 uur 's morgens tot 23 uur 's avonds op kunt spelen. Met goede baanverlichting en voor iedereen toegang tot het clubhuis. Door de smashcourt ondergrond is het mogelijk om het hele jaar door te tennissen. Jeugdleden mogen (net als seniorleden) de hele week en op alle tijden gebruik maken van de banen. Je kunt dus altijd met een vriendje of vriendinnetje of met je ouders gaan tennissen op onze banen. Natuurlijk met een introducé-tarief voor niet-leden.

Onze tennisjeugd en hun vriendjes, broertjes of zusjes kunnen zich naast de baan ook prima vermaken op het minibaantje, de schommels, de tafeltennistafel en de tri-tennis. We zorgen er op toernooidagen ook vaak voor dat er voor de kinderen die meekomen met hun ouders wat extra's te doen is, zoals sjoelen of Jenga of gewoon lekker kleuren. Op deze manier kunnen onze jeugdleden en kinderen die meekomen naar de vereniging zich thuis voelen en lekker bezig zijn.

Het is verplicht om een jeugdlidmaatschap van 70 euro per jaar bij onze club te nemen als je tennislessen wilt.

We organiseren ieder jaar de volgende activiteiten:

• Kids Day ABN AMRO Open in Ahoy Rotterdam - februari 2024
  • Paastoernooi - maart 2024
  • Invitatietoernooi rood/oranje/geel - mei 2024
  • De KNLTB- competitie oranje - april/mei/juni 2024
  • Spelletjesdag - juni 2024
  • Vaderdagtoernooi - juni 2024
  • Go to the Beach-tennisdag - juli 2024
  • Tenniskamp op de club - juli 2024
  • Halloween- tennis - november 2024
  • Sinterklaasfeest- november 2024
  • Glow in the dark-tennis (voor alle leden) - december 2024

Tennisles en de Tenniskids-methode

Kinderen die voor het eerst gaan tennissen en gelijk beginnen op een groot veld verliezen snel hun interesse. Ze kunnen immers nog geen rally spelen. Daarom wordt er bij onze vereniging gebruik gemaakt van de Tenniskids-methode van de KNLTB. De kleuren blauw, rood, oranje en groen horen bij vier verschillende fases in de tennisontwikkeling van een kind. En bij elke kleur horen andere leeftijden, baangroottes en balsoorten, waardoor kinderen het spel sneller onder de knie krijgen. De kinderen leren spelenderwijs tennis te spelen. Door de kinderen met leeftijdsgenootjes in te delen, is het gezellig en speels.

Tennisschool Ciska Kramer verzorgt bij ons de
tennislessen voor de jeugd.

Competitie

Voor de jongste kinderen is er de Tenniskids-competitie. Deze competitie is voor kinderen tot en met 12 jaar. De nadruk in deze competitie ligt vooral op leuke wedstrijdjes spelen, plezier hebben en vriendjes maken. Vanuit de vereniging doen we dit jaar mee met de voorjaarscompetitie en een oranje team.

Proeflidmaatschap

Ook de jeugd mag 3 maanden tennissen voor een vast bedrag (€ 15,-). Je moet tijdens deze drie maanden wel les nemen bij de Tennisschool Ciska Kramer. Je kunt dan kijken of je tennis echt leuk vindt. Na deze 3 maanden kan je dan besluiten of je echt lid wil worden. Er geldt een korting voor als je later in het jaar lid wordt. Voor ieder kwartaal dat je later lid wordt krijg je 25% korting. Voorbeeld: je wordt in het derde kwartaal lid, dan betaal je nog maar 50% van de contributie voor het lopende jaar.

Word nu lid!