Jeu de boules

Jeu de boules LTC Ouddorp

Jeu de boules

Er wordt met veel enthousiasme jeu de boules gespeeld op onze club. Ieder tennislid mag ook boulen. Als je alleen jeu de boules-lid bent, mag  je geen gebruik maken van de tennisbanen. Maar voor de rest zijn alle faciliteiten van de vereniging natuurlijk wel beschikbaar. De jeu de boulesbanen zijn alle dagen van de week open. Dankzij goede verlichting is het spelen in de avond ook mogelijk.

Boulesmiddagen

Het hele jaar door, dus ook in de winter, organiseren we op woensdag- en zondagmiddag de boulesmiddagen. Een soort toss zoals bij tennis maar dan voor onze voor boulers. We spelen twee of drie rondes. Tussendoor drinken en eten we wat en is er tijd voor gezelligheid. Aanvang op de boulesmiddagen is 13.30 uur. Om mee te doen met de loting moet je het liefst tien minuten vooraf aanwezig zijn.

Voor de pauze wordt er door middel van loting koppels gevormd , die op een bepaalde baan tegen elkaar spelen. Na de pauze (15.00 uur) wordt er “vrij” gespeeld d.w.z. je bepaalt zelf de teams. Als het erg druk is proberen we met enkele koppels van drie personen te spelen, zogenaamde triplette, zodat iedereen kan spelen.

We organiseren gedurende het jaar veel activiteiten:

• Iedere tweede zondag van de maanden april t/m september organiseren we een intern toernooi, waarbij we bijvoorbeeld ook met elkaar eten, als je dat wilt. Soms is dit gecombineerd met een activiteit of toernooi van de tennissers.
  • Jaarlijks wordt in mei het Eilandtoernooi georganiseerd, waarbij gespeeld wordt op de drie boulesverenigingen op Goeree-Overflakkee. Dit is een koppeltoernooi (woensdag 1 mei te Melissant, zaterdag 4 mei te Middelharnis en woensdag 22 mei te Ouddorp).
  • In juni organiseren wij als vereniging zelf ons jaarlijkse, supergezellige Strandtoernooi bij strandclub ’t Gorsje op het strand in het zand (woensdag 19 juni 2024).
  • In de zomer organiseren we voorafgaand aan het Badgastentoernooi voor de tennissers ons eigen Badgastentoernooi voor de boulers, dat een hele week duurt (zaterdag 27 juli tot en met zaterdag 3 augustus 2024).
  • We doen natuurlijk ook mee met toernooien van andere verenigingen, zoals: de Mannendag in Middelharnis op 24 april, de Ladies Day in Middelharnis op 9 juni, het mixtoernooi de Gouden Geit in Melissant (29 juni) en het Open mixtoernooi in Middelharnis op 24 augustus.
  • En natuurlijk houden we ook dit jaar weer een clubkampioenschap tête-a-tête en misschien ook nog wel een clubkampioenschap doublette.

Kijk in de
agenda voor actuele speeldata.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met coördinator jeu de boules: Ron Teunissen
+31 (0)6 295 44 876

Wil je lid worden, kom dan gerust eens kijken op één van onze middagen en zie of het je bevalt!

Word jeu de bouleslid!