verenigingstaken

Verenigingstaken LTC Ouddorp

Verenigingstaken

Onze leden zijn allen mede-eigenaar van de tennisvereniging. Voor de vitaliteit en het voortbestaan van onze club vragen wij daarom aan iedereen om een steentje bij te dragen aan de uitvoering van onze verenigingstaken. We gaan uit van gemiddeld zo’n 8 uur per jaar per lid.

In de Algemene Ledenvergadering (ALV) van van februari 2023 is besloten om ‘verenigingstaken’ officieel te gaan invoeren voor onze seniorleden. Zo zorgen we er samen voor dat al het noodzakelijke werk wordt gedaan om een vitale vereniging te blijven. Dit is nodig omdat er op dit moment te weinig vrijwilligers binnen de club zijn om alles voor elkaar te krijgen.

Wat zijn verenigingstaken?

We vragen aan alle leden om jaarlijks minimaal acht uur werk voor de club te doen. Dit kan van alles zijn: een bardienst draaien, helpen schoonmaken van het clubhuis, helpen in het onderhoud van het park, organiseren van activiteiten of bijvoorbeeld het oppakken van een administratieve taak. Het kan zijn dat je jouw uren op één dag of in een paar dagdelen maakt, of dat je door het jaar heen wat losse uurtjes werkt.

Hoe werkt het?

Via een formulier kun je aangeven wat voor soort werk jij voor onze club wil doen. Daarna gaan we het werk verdelen. Je wordt vanzelf benaderd door iemand van de vereniging om jouw klus verder met je af te spreken. De coördinatoren van bijvoorbeeld ‘Baanonderhoud’ of ‘Jeugdactiviteiten’ zorgen ervoor dat de door jou gewerkte uren goed worden bijgehouden. Eén van onze leden verzorgt hiervan de centrale administratie.

Als je ervoor kiest om geen verenigingstaak uit te voeren, dan ontvang je eind van dit jaar een factuur van 60 euro. We zien 2023 als een proefjaar waarin we als bestuur kijken of dit werkt.

Aanmelden verenigingstaak